Warszawa - Włochy (Dolomity) Którędy jechać???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jano 72
    Classic
    • 2010
    • 18

    Warszawa - Włochy (Dolomity) Którędy jechać???

    Do Ciebie by fajnie pasowały czarne klosze jak tu:
    jano
  • Rafall
    Ambiente
    • 2008
    • 233
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #2
    Warszawa - Włochy (Dolomity) Którędy jechać???

    Witajcie,
    w przyszłym tygodniu jadę na urlop i zastanawiam się którędy jechać.
    Mam dwie opcje (tak ogólnie):
    1. Polska, Czechy, Austria, Włochy
    2. Polska, Niemcy, Austria, Włochy

    Mam wrażenie, że lepsza droga będzie przez Niemcy (przejazd w Zgorzelcu) bo do granicy dostanę się lepszymi drogami - Warszawa - Wrocław - Zgorzelec. Potem juz same 3-pasmowe autostrady. Wiem, że w Czechach też są dobre drogi, ale dojazd do nich może być trudniejszy przez Polskę.

    Poza tym jedziemy z kolegą jego Octavią Tour z fabryczną instalacją gazową i chcielibyśmy całą drogę zrobić na gazie. Gdzie jest większe prawdopodobieństwo napotkania na stacje paliw z gazem? Gdzie gaz będzie tańszy? Są duże różnice w cenach między Czechami a Niemcami w gazie?

    Co sugerujecie? Macie jakieś doświadczenia?
    Jakieś inne cenne uwagi na drogę?

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.

    Komentarz

    • bzyq_74
      RS
      • 2008
      • 3467
      • Volkswagen
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Kolega tydzień temu wrócił z Dolomitów i jechał przez Niemcy i sobie chwalił.
      Do Monachium spokojnie, potem mogą się zdarzyć krótkotrwałe korki (Insbruck, Brenner).
      Cena LPG taka sama w Niemczech i Czechach 2,3zł/litr:

      Tu poszukaj gdzie stacje LPG w Niemczech przy autostradach: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=bab
      MARCIN
      Mój szkodnik

      Komentarz

      • Spider
        Drive
        • 2005
        • 95

        #4
        Wróciłem w sobotę, trasa przez Zgorzelec-Dresden-Hof-Nurnberg-Munchen-Innsbruck, gdyby nie korki w tamtą stronę spowodowane przez paskudną pogodę (śnieg walił jak dziki i jechało się po sniegu) byłoby rewelacyjnie. Koniec trasy był kilkanaście kilometrów za Innsbruckiem.
        Czas jazdy z postojami w tamtą stronę 18 godzin (korki były gigantyczne, ale nie tylko w okolicach Monachium, dojazd na Brenner też), droga powrotna niecałe 14 godzin (11.45 samej jazdy, więc nieźle). Spore odcinki w Niemczech można śmigać z dużą prędkością, ja jechałem 180 wg GPS na tempomacie (licznik 187), więcej nie chciałem bo opony mają indeks T, a samochód też wiele więcej nie może. Narty oczywiście w rękawie w środku :-)

        Edit: Po Polsce trasa Warszawa-Częstochowa-Opole-Zgorzelec
        Spider
        ---------------
        Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

        Komentarz

        • Radso
          Drive
          • 2008
          • 64

          #5
          Tez polecam trase przez Niemcy, z Czechami mam nie miłe doświadczenie, rok temu spedziłem godzine w areszcie ... za przekroczenie prędkości i za parkowanie strasznie sie na mnie policjant wkur.... i mnie zawineli na komende.
          Do Monachium faktycznie bez stresu pozniej moga byc koreczki, ale do przezycia tez zalezy w jakich godzinach bedziesz jechał.
          Przez Polske: Sieradz-Wieruszów-Wrocław

          Komentarz

          • Rafall
            Ambiente
            • 2008
            • 233
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Super! dzięki wielkie za odpowiedzi, a powiedzcie mi Panowie jeszcze, bo nie pamiętam już.
            Winiet w Niemczech nie ma, we Włoszech też chyba nie, a w Austrii ile kosztują? Takie 7-10 dniowe?

            Komentarz

            • Spider
              Drive
              • 2005
              • 95

              #7
              Austria 10-dniowa 7.50 EUR na stacji Inntal o ile pamiętam, więc bez dramatu. We włoszech jest drogo, chyba 1 EUR za każde 10 km albo coś koło tego, ale płatne przy zjeździe w zależności od przejechanych kilometrów. W Niemczech za darmo.
              Spider
              ---------------
              Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

              Komentarz

              • Rafall
                Ambiente
                • 2008
                • 233
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                #8
                dzieki Spider,
                chyba jestem już gotów do drogi

                Komentarz

                • Spider
                  Drive
                  • 2005
                  • 95

                  #9
                  Spoko, szerokiej drogi
                  Spider
                  ---------------
                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                  Komentarz

                  • bzyq_74
                    RS
                    • 2008
                    • 3467
                    • Volkswagen
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                    #10
                    Dodatkowo przełęcz Brenner płatna - ok. 8 euro
                    MARCIN
                    Mój szkodnik

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #11
                      5 razy jechalem w Dolomity, 2 razy przez Niemcy i 3 razy przez Austrie. Srednio do Brenner przez Niemcy jechalo sie 2 godziny dluzej - mimo teoretycznie lepszej drogi. Korki niewiadomego pochodzenia na niemieckich autostradach to norma - nagle wszyscy staja po czym zaczynaja jechac 5km/h i tak co 10 km.
                      W austrii zdecydowanie spokojniej a i droga niewiele ustepuje - od Katowic praktycznie do samej granicy dobra dwupasmowka, w czechach i austrii tez prawie caly czas autostrada (dwa lub trzy odcinki 15km po zwyklej drodze).

                      ps. Austriacy sprytnie mierza predkosc na autostradzie mi wyszla srednia 172kmh na 5 km :diabelski_usmiech
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • Spider
                        Drive
                        • 2005
                        • 95

                        #12
                        W Austrii to się jeździ tak jak wszyscy - czyli jak jest 130, to można jechać 139 według GPS, wtedy nie łapią.

                        Weź też poprawkę że jak wtedy jechałeś to jeszcze w Polsce pewnie nie było autostrady do Zgorzelca, to trochę czasu i nerwów oszczędza.

                        Co mnie miło zaskoczyło przy trasie przez Niemcy tym razem - tylko przez dosłownie parę kilometrów były roboty drogowe w jednym miejscu, poza tym było nieźle.
                        Spider
                        ---------------
                        Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                        Komentarz

                        Pracuję...